Gå til innhold
Norsk

Personvern

SIST OPPDATERT: 10. august 2022

1. Introduksjon

Disse personvernreglene gjelder for alle produkter, tjenester, nettsteder og apper som tilbys av Leverandøren og Leverandørens andre tilknyttede selskaper (samlet «Leverandøren»), bortsett fra når noe annet er oppgitt. Vi henviser til disse produktene, tjenestene, nettstedene og appene samlet som «tjenestene» i denne erklæringen. Med mindre annet er oppgitt i kontrakten din, tilbys våre tjenester av Leverandøren som beskrevet i den Gjeldende tjenesteavtalen.

Referanser til «data» i disse personvernreglene vil referere til alle data du bruker våre tjenester til å innhente, enten det er svar på spørreundersøkelser eller spørreskjema, data innhentet fra et skjema eller en søknad, eller data satt inn på et nettsted som administreres av oss. Referanser til personlig informasjon eller bare informasjon, betyr informasjon om deg personlig som vi innhenter eller som vi fungerer som forvalter av.

Hvis du ønsker å identifisere datakontrolløren din, ber vi deg se avsnittet «Hvem er min datakontrollør?» nedenfor.

For en kort oversikt over hvordan Leverandøren behandler data og personlig informasjon, kan du se grunnleggende om personvern.

2. Informasjon vi innhenter

2.1 Hvem er «du»?

Vi henviser mye til «du» og «deg» i disse personvernreglene. Se følgende nyttige definisjoner for å bedre forstå hvilken informasjon som er mest relevant for deg.

Kunder: Dere har en konto i en tjeneste levert av Leverandøren og oppretter enten spørreundersøkelser, skjemaer, søknader eller spørreskjemaer direkte, eller dere samarbeider om, kommenterer eller gjennomgår spørreundersøkelser, skjemaer, søknader eller spørreskjemaer i en konto.

Respondenter: Dere har mottatt en spørreundersøkelse, et skjema, en søknad eller et spørreskjema fra en tjeneste levert av Leverandøren.

Paneldeltakere: Dere har registrert dere og godtatt å ta spørreundersøkelser sendt av Leverandøren på vegne av Kunder.

Besøkende: Dere besøker bare et av nettstedene våre fordi dere er nysgjerrige, eller har hørt om oss fra markedsførings- eller salgskanalene våre.

2.2 Informasjon vi innhenter om deg.

  • Kontaktinformasjon (for eksempel navn eller e-postadresse).
    Du kan gi oss kontaktinformasjonen din, enten gjennom bruk av våre tjenester, et skjema på nettstedet vårt, en interaksjon med vårt salgs- eller brukerstøtteteam, eller gjennom et svar på et av Leverandørens egne spørreundersøkelser eller skjemaer.

  • Bruksinformasjon.
    Vi innhenter bruksinformasjon om deg når du samhandler med nettstedene og tjenestene våre. Dette inkluderer hvilke nettsider du besøker, hva du klikker på, når du utfører disse handlingene, hvilken språkpreferanse du har, hva du kjøper og så videre.

  • Enhets- og nettleserdata
    Vi innhenter informasjon fra enheten og applikasjonen du bruker for å få tilgang til våre tjenester. Enhetsdata betyr hovedsakelig din IP-adresse, operativsystemversjon, enhetstype, enhetens ID/MAC-adresse, system- og ytelsesinformasjon og nettlesertype. Hvis du bruker en mobil enhet, innhenter vi også UUID for denne enheten.

  • Informasjon om sidemarkeringer.
    Vi bruker første- og tredjeparts informasjonskapsler og sporingstjenester som benytter informasjonskapsler og sidemarkeringer (også kjent som websignaler) for å innhente data om besøkende til våre nettsteder. Disse dataene inkluderer bruks- og brukerstatistikk. E-poster som sendes av Leverandøren eller av brukere gjennom våre tjenester, inneholder også sidemarkeringer som lar avsenderen innhente informasjon om hvem som har åpnet e-postene og klikket på koblinger i dem. Vi oppgir mer informasjon om informasjonskapsler under og i vår varsel om informasjonskapsler.

  • Loggdata.
    Som de fleste nettsteder i dag bevarer nettserverne våre loggfiler som registrerer data hver gang en enhet sender en henvendelse til serverne. Loggfilene inneholder data om bakgrunnen for hver tilgang, inkludert opprinnelig IP-adresse, internettleverandører, filene som er vist på nettstedet (f.eks. HTML-sider, grafikk osv.), operativsystemversjoner, enhetstype og tidsangivelser.

  • Henvisningsinformasjon.
    Hvis du kommer til et av Leverandørens nettsteder fra en ekstern kilde (for eksempel en kobling på et annet nettsted eller i en e-post), registrerer vi informasjon om kilden som henviste deg til oss.

  • Informasjon fra tredjeparter og integrasjonspartnere.
    Vi innhenter dine personopplysninger fra tredjeparter der du, for eksempel, gir disse tredjepartene tillatelse til å dele dine opplysninger med oss, der slike opplysninger er offentlig tilgjengelig på internett, eller gjennom din enhet/nettleserdata.

Hvis du er en skaper, kan vi også innhente:

Kontoinformasjon

  • Registreringsinformasjon.
    Du trenger en brukerkonto før du kan bruke tjenester levert av Leverandøren. Når du registrerer deg for en konto, innhenter vi fornavn og etternavn, brukernavn, passord, mobilnummer og e-postadresse. Hvis du velger å registrere deg ved hjelp av en tredjepartskonto (som en Google- eller Facebook-konto), ber vi deg se «Informasjon fra tredjeparter» nedenfor.

  • Faktureringsinformasjon.
    Hvis du gjennomfører en betaling til Leverandøren, krever vi at du oppgir faktureringsopplysningene dine, et navn, en adresse, e-postadresse og finansiell informasjon om din valgte betalingsmetode (f.eks. et kredittkortnummer og utløpsdato eller et bankkontonummer). Hvis du oppgir en faktureringsadresse, anser vi den som stedet kontoinnehaveren befinner seg, for å fastslå hvilken Leverandør du har kontrakt med og hvilke omsetningsavgifter som gjelder for kjøpet, hvis relevant.

  • Kontoinnstillinger.
    Du kan konfigurere forskjellige innstillinger og personlige opplysninger på sider som din kontoinnstillinger-side (eller på kontoinnstillinger-siden for våre andre produkter der det gjelder). Dette kan for eksempel være standardspråk, tidssone og kommunikasjonsinnstillinger (f.eks. velge å motta eller ikke motta markedsføringskommunikasjon fra Leverandøren).

Når du bruker tjenestene våre, kan vi også samle inn følgende data på dine vegne for visse tjenester:

  • Adressebokinformasjon.
    Vi kan tillate deg å importere e-postadresser og annen kontaktinformasjon til en adressebok, slik at du enkelt kan invitere folk til å ta spørreundersøkelsene dine eller fylle ut skjemaet ditt via inngangspunktene våre. Vi bruker ikke disse dataene for våre egne formål eller til å kontakte noen, hvis du ikke ber oss om det.

  • Data i forbindelse med spørreundersøkelser/skjemaer/søknader.
    Vi lagrer data i forbindelse med spørreundersøkelser/skjemaer/søknader (spørsmål og svar) for deg, og tilbyr analyseverktøy som du kan bruke med disse dataene.

  • Profilinformasjon.
    Når du registrerer deg for tjenestene våre, blir du bedt om å oppgi informasjon om deg selv til oss og om å gi oss mer detaljert innsikt om hvem du er. Dette kan inkludere å oppgi et bilde slik at administratoren(e) og kollegene dine kan identifisere deg.

3. Hvordan vi bruker informasjonen vi innhenter

3.1 Skaper

Vi behandler personopplysninger om deg der:

    • Du har gitt ditt samtykke;

    • Vi må oppfylle kontraktansvaret vårt for å levere tjenestene til deg; eller

    • Vi har legitime interesser for å

      • forbedre tjenesteopplevelsen og

      • utvikle nye produkter og tjenestefunksjoner.

I hvert av tilfellene hvor vi beskriver hvordan vi bruker dataene dine i disse personvernreglene, har vi identifisert hvilket grunnlag vi bruker for behandling av dataene.

Du har samtykket i at vi bruker visse typer sporing og tredjeparts informasjonskapsler på nettstedene våre. Spesifikt:

    • Informasjonskapsler og liknende teknologi.

Vi eller data- og reklameplattformer fra tredjeparter vi arbeider med, kan bruke eller kombinere flere teknologier, som informasjonskapsler, sidemerker, mobilidentifikatorer og IP-adresser, for å antyde brukernes vanlige identiteter på tvers av forskjellige tjenester og flere enheter, slik som nettbrett, nettlesere og mobiltelefoner. Vi kan gjøre dette, for eksempel, for å tilpasse reklame til brukere, for å finne ut hvor vellykket reklamekampanjene våre er og for å forbedre dem. Disse dataene og reklameplattformene fra tredjeparter kan enkelte ganger bruke data vi gir dem til å forbedre teknologien deres og deres evne til å matche vanlige enheter med brukere. Vi kan også bruke denne teknologien til å tillate en utvikler å måle ytelsen til e-postmeldinger og for å lære hvordan man kan forbedre leveringsevnen av e-post og åpningsfrekvenser. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ditt.

Flere detaljer: Dataene og teknikkene ovenfor er brukt til personlig tilpasset markedsføring, analyse og relaterte formål. Hvis du vil finne ut mer om interessebasert reklame og hvordan du kan velge den bort, ser du avsnitt 6 i varselet om informasjonskapsler. Vi bruker disse dataene for å tilpasse nettbaserte markedsføringskampanjer slik at de er relevante for deg og din interesse for tjenestene våre. Ved å fjerne informasjonskapslene i nettleserinnstillingene dine ser du ikke lenger personlig tilpassede meldinger på denne måten, men du ser fortsatt annonser via internett som ikke er basert på informasjonen du oppgir til Leverandøren. Avhengig av den geografiske posisjonen din kan du også trekke samtykket ditt med verktøyet vårt for administrering av informasjonskapsler i produktet.

Vi behandler personopplysningene i følgende datakategorier for våre legitime forretningsformål, som er beskrevet i detalj i disse personvernreglene. Vi har gått inn for å sørge for at vi setter klare begrensninger for hvert av disse bruksområdene, slik at ditt personvern blir respektert og at kun den informasjonen som er nødvendig for å oppnå disse legitime målene, blir brukt. Hovedmålet vårt er å forbedre og sørge for at våre tjenester og meldinger er relevante for alle brukerne våre, samtidig som vi sørger for at de personlige opplysningene til alle brukere respekteres og beskyttes.

    • Kontaktinformasjon.

Vi bruker kontaktinformasjon til å svare på henvendelser, sende informasjon som del av tjenestene og og sende markedsføringsinformasjon (så lenge du ikke velger dette bort).

Flere detaljer: Vi bruker e-postadressen din til å sende deg markedsføring (nyhetsbrev), med mindre du indikerer en preferanse for å velge bort dette, og for generelle oppdateringer om kontoen din. Du kan velge bort markedsføringsmeldinger når som helst ved å klikke på «stopp abonnement»-koblingen i dem og ved å endre de relevante innstillingene på Min konto-siden.

    • Slik bruker du tjenestene våre.

Vi bruker informasjon om hvordan du bruker våre tjenester til å forbedre tjenestene våre for deg og alle brukere, og til å gi anbefalinger til deg og organisasjonen din om våre øvrige tjenester.

Flere opplysninger: Vi innhenter informasjon om hvilke typer spørreundersøkelser/skjemaer/søknader du oppretter (f.eks. HR-spørreundersøkelser), typen abonnementer du kjøper, og transaksjonsadferd for kontoen din for å bygge en profil om deg, slik at vi kan bistå med å gjøre deg og organisasjonen din oppmerksomme på andre relevante funksjoner og tjenester vi tilbyr, og for å optimalisere brukeropplevelsen, for eksempel ved å gi anbefalinger til deg og organisasjonen din.

Vi kan også bruke bruksinformasjon som nivåer og typen aktivitet i kontoen din og antall svar du mottar for å personalisere funksjonene og tjenestene vi fremhever for deg og din organisasjon på våre nettsteder, forbedre brukeropplevelsen og for å gi anbefalinger til deg og organisasjonen din om våre tjenester gjennom våre salgs- og markedsføringstiltak.

    • Enhets- og nettleserdata.

Vi bruker enhetsinformasjon til å både feilsøke problemer med tjenestene og for å forbedre dem. Vi antyder også din geografiske plassering basert på IP-adressen din.

Flere detaljer: Vi innhenter dette for å hjelpe oss med å forbedre tjenesteopplevelsen din gjennom en spesifikk nettleser/enhet, ved å optimalisere hvordan nettstedet ser ut i en spesifikk nettleser, hvordan lysstyrken på skjermen påvirker brukeropplevelsen og for å sørge for at tjenesten fungerer optimalt og som den skal på forskjellige enheter og nettlesere.

    • Loggdata.

Vi bruker loggdata for mange forskjellige forretningsformål, deriblant:

      • For å overvåke misbruk og for å feilsøke,

      • for å opprette nye tjenester, funksjoner, innhold eller for å komme med anbefalinger,

      • for å spore atferd på samlet/anonymt nivå for å identifisere og forstå trender i de ulike interaksjonene med tjenestene våre,

      • for å fikse feil og feilsøke produktfunksjonalitet,

      • for å undersøke sikkerhetsproblemer.

Flere detaljer: IP-adressen din brukes til å fastslå hvor en ukjent/uautorisert tilgang kan ha skjedd i kontoen din (overvåking av misbruk).

· Henvisningsinformasjon.

Vi bruker henvisningsinformasjon til å spore hvor effektive integrasjons- og henvisningsprosessene våre er.

· Tredjeparter og integrasjoner.

Vi innhenter og bruker informasjon fra tredjeparter og integrasjonspartnere, der det er hensiktsmessig for en av våre tjenester, for å:

    • sørge for at du kan registrere deg for tjenestene våre fra tredjepartsintegrasjoner som Facebook/LinkedIn/Microsoft/Google/SSO,

    • for å personlig tilpasse våre tjenester for deg, og

    • sørge for at du kan bruke tjenesten vår i forbindelse med andre tjenester.

Se mer informasjon om API-partnerne våre – se under eller på nettstedet for tjenesten for andre tjenester Leverandøren leverer.

    • Tjeneste- og markedsføringsbruk:

    • Profilering. Vi kombinerer informasjon om deg fra tredjepartskilder med informasjon vi har om deg for å skape en brukerprofil, som hjelper oss med å gjøre salgs- og markedsføringstiltakene våre mer relevante for deg, og for å personalisere og forbedre din opplevelse av tjenesten.

    • Maskinlæring. Vi bruker maskinlæringsteknikker på bestemte typer data for å kunne gi brukerne nyttig statistikk og mer relevant innsikt fra opplysningene de innhenter gjennom våre tjenester, for å optimalisere markedsføringskampanjene våre og for å oppdage svindel. Hvis du for eksempel har brukt spørsmål med fri tekst i en spørreundersøkelse, kan vår maskinlæring gi deg nyttig innsikt i svartrendene på dette spørsmålet gjennom våre spørreundersøkelsesverktøy.

    • For å administrere tjenestene våre bruker vi også din informasjon og data internt, for følgende begrensede formål:

    • For å håndheve avtalene våre der det er aktuelt,

    • for å hindre eller håndtere potensielt ulovlige aktiviteter,

    • for å filtrere og hindre uønsket eller fornærmende aktivitet. Vi har for eksempel automatiserte systemer som filtrerer innhold for phishing, søppelpost og svindel.

    • Juridisk bruk.

For å svare på juridiske forespørsler eller for å hindre svindel, kan vi måtte bruke og offentliggjøre informasjon eller data vi har om deg. Hvis vi mottar en stevning eller annen juridisk forespørsel, kan vi måtte inspisere dataene vi har om deg for å fastslå hvordan vi skal svare.

Vi innhenter og bruker følgende på grunnlag av at vi må bruke denne informasjonen for å oppfylle vår kontrakt med deg:

    • Kontoinformasjonen din.

Vi har behov for å bruke kontoinformasjonen din til å drifte kontoen din, tilby deg tjenester, fakturere deg for våre tjenester, tilby deg brukerstøtte og kontakte deg eller organisasjonen din om din tjeneste eller konto. Fra tid til annen sender vi deg kommunikasjon av transaksjonsbasert natur (f.eks. tjenesterelaterte kunngjøringer, fakturaspørsmål, endringer i tjenester eller retningslinjer, en velkomst-e-post når du registrerer deg). Du kan ikke velge bort denne typen kommunikasjon, da den er nødvendig for å kunne levere våre tjenester til deg.

    • Profilen din.

Vi behandler andre sider av kontoinformasjonen din (som den personlige informasjonen du oppgir om jobben din, stillingstittel og markedsføringspreferanser) samt informasjon hentet fra offentlige kilder, for legitime interesser, som å tilby deg en personlig tilpasset tjeneste og relevant og nyttig markedsføringsinformasjon, i tillegg til å komme med andre anbefalinger om produkter, funksjoner og tjenester til deg og organisasjonen din for å optimalisere bruken av tjenestene vi tilbyr. Hvis du er en del av en bedriftskonto, gir vi deg også muligheten til å laste opp et bilde slik at administratoren(e) og kollegene dine kan identifisere deg.

Du kan motsette deg vår bruk av opplysningene dine som beskrevet over, men i noen tilfeller kan vår evne til å levere tjenestene påvirkes hvis du ikke vil at vi skal samle inn de ovennevnte opplysningene. Videre, hvis du har en bedriftskonto, kontrollerer organisasjonen din noen av opplysningene du inkluderer i profilen din, og de kan også endre eller fjerne informasjonen gjennom hovedadministratoren(e) til kontoen.

I forbindelse med spørreundersøkelsesdata

    • Dataene dine.

Vi bruker også spørsmål og svar fra spørreundersøkelser på aggregert og anonymisert grunnlag som beskrevet i disse personvernreglene. Vi selger aldri enkeltstående svardata eller identifiserer / kontakter individuelle respondenter, bortsett fra på din forespørsel eller der det kreves ved lov. Funksjonsbeskrivelser vil oppgi hvor denne funksjonen er koblet til. I noen tilfeller kan du unngå bruk av dine spørsmål/svar på denne måten ved å velge å ikke bruke en funksjon, eller ved å indikere preferansene dine i kontoen din. Se vår «Respondent»-seksjon.

Hvis du er en del av et bedriftsabonnement, kan administratoren(e) for abonnementet overføre spørsmål og svar fra dine spørreundersøkelser til, eller dele dem med, andre medlemmer i teamet ditt, inkludert administratoren(e) for abonnementet. Administratoren(e) for abonnementet kan også slette spørsmål og svar i spørreundersøkelser. Administratoren(e) for abonnementet kan også ha muligheten til å gjøre endringer i alle deler av spørsmål og analyse for spørreundersøkelser. Se de interne retningslinjene for din organisasjon hvis du har noen spørsmål om dette.

Hvis du bruker spørreundersøkelsesverktøyet, avhengig av abonnementet ditt og innstillingene du har valgt, kan respondentene nå standard avslutningsside for spørreundersøkelse når de fullfører en spørreundersøkelse. Avslutningssiden er en del av Leverandørens nettsted. Vi kan inkludere våre egne meningsmålinger og spørreundersøkelser for forskning på denne avslutningssiden. Disse spørreundersøkelsene er valgfrie, og respondentene kan svare eller hoppe over dem.

3.2 Respondent

Vi behandler personopplysningene i følgende datakategorier for våre legitime forretningsformål, som er beskrevet i detalj i disse personvernreglene. Vi har forsøkt å sørge for at vi setter klare begrensninger for hvert av disse bruksområdene, slik at ditt personvern blir respektert og at kun den informasjonen som er nødvendig for å oppnå disse legitime målene, blir brukt. Hovedmålet vårt er å forbedre og sørge for at våre tjenester og meldinger er relevante for alle brukerne våre, samtidig som vi sørger for at de personlige opplysningene til alle brukere respekteres og beskyttes.

  • Informasjonskapsler (inkluderer sidemarkeringer).

Vi innhenter informasjon ved hjelp av informasjonskapsler når du tar en spørreundersøkelse. Disse informasjonskapslene brukes for å sikre full funksjonalitet av spørreundersøkelsestjenesten vår, for å sørge for at spørreundersøkelsen fungerer optimalt og på riktig måte. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du lese avsnittet Informasjonskapsler nedenfor og vårt Varsel om informasjonskapsler for respondenter. Når du har fullført en spørreundersøkelse, vil du, i de fleste tilfeller, bli omdirigert til nettstedet vårt og behandlet som en besøkende til nettstedet der andre informasjonskapsler kan brukes, så du bør lese avsnittet Besøkende til nettstedet dersom du ønsker mer informasjon om dette.

Eksempler

Vi bruker sidemarkeringer til å gi e-postavsenderen (av for eksempel en spørreundersøkelse eller et skjema) muligheten til å måle effekten av e-postmeldinger og finne ut hvordan levering av e-post og åpningsfrekvenser kan forbedres. Vi bruker også informasjonskapsler for å sørge for at en respondent bare kan ta en spørreundersøkelse én gang (i tilfeller der Kunden har stilt inn denne funksjonen) og til å spore fullførelsesfrekvensen for spørreundersøkelser.

  • Kontaktinformasjon.

Vi bruker kun kontaktinformasjon til å svare på et spørsmål du, som en respondent, sender inn til oss.

Eksempler

Brukerstøtteteamet vårt bruker e-postadressen din til å kommunisere med deg hvis du har kontaktet oss om en spørreundersøkelse, søknad, et skjema eller spørreskjema du har mottatt, men vi kommer ikke til å sende markedsføring til deg med mindre du har valgt å motta markedsføring.

  • Slik bruker du tjenestene våre (gjelder kun respondenter som svarer på spørreundersøkelser).

Vi benytter informasjon om hvordan du bruker våre tjenester til å forbedre tjenestene våre for deg og brukere generelt.

Eksempler

Vi innhenter informasjon om hvilke typer spørsmål du svarer på. Disse dataene vil bli samlet og anonymisert slik at vi kan undersøke mønstre angående respondenters preferanser når de sender inn svar (se lenger ned i Informasjon for respondenter-delen). Vi innhenter og bruker alle disse dataene for våre legitime interesser, slik som for å hjelpe oss med å forbedre brukeropplevelsen for respondenter (slik at spørsmål er lettere å besvare), for opplæringsformål og for å forstå bransjetrender og for å hjelpe med å forbedre fullførelsesfrekvensen for spørreundersøkelser/skjemaer.

Vi bruker også bruksinformasjon som type spørreundersøkelse, skjema, spørreskjema eller søknad du har svart på til å personalisere produktene vi viser deg ved fullføring av en spørreundersøkelse når du omdirigeres til nettstedet vårt, eller til å gi kundene våre anbefalinger om bruken av våre tjenester.

  • Enhets- og nettleserdata.

Vi bruker enhetsinformasjon til å både feilsøke problemer med tjenestene og for å forbedre dem. Vi antyder også din geografiske plassering basert på IP-adressen din.

Andre eksempler

Vi innhenter dette for å sørge for at tjenesten fungerer bra på alle mulige enheter og for å dra konklusjoner om geografisk sted for å produsere samlede data rundt trender knyttet til respondenters steder. Vi ønsker også å bruke denne informasjonen for å tilby et ekstra datalag for Kunder, slik at de kan filtrere svar basert på, for eksempel, konklusjoner om geografisk sted. Vær imidlertid oppmerksom på at vi ikke innhenter nøyaktige GPS-koordinater. Vi trekker bare en konklusjon om sted basert på IP-adresse. Til slutt bruker vi denne informasjonen til å sammenligne og se på trender og hvordan tjenesten vår fungerer og hvordan du samhandler med spørreundersøkelser på forskjellige nettlesere og enheter.

  • Loggdata.

Vi bruker loggdata for mange forskjellige forretningsformål, deriblant:

    • For å overvåke misbruk og for å feilsøke,

    • for å opprette nye tjenester, funksjoner, innhold eller for å komme med anbefalinger,

    • for å spore atferd på samlet/anonymt nivå for å identifisere og forstå trender i de ulike interaksjonene med tjenestene våre, og

    • for å fikse feil og feilsøke produktfunksjonalitet.

Eksempler

IP-adressen din brukes for å sikre at du ikke fullfører den samme spørreundersøkelsen/skjemaet, søknaden eller spørreskjemaet to ganger, hvis Kunden har inkludert innstillinger for å unngå dette (fullføring av flere elementer under samme navn), for formål knyttet til overvåking av misbruk (slik at vi kan identifisere en respondent som misbrukte deltakelsen i spørreundersøkelsen på en måte som strider mot våre policyer for bruk, eller for å gjøre det enklere for Kunden å overholde sine egne juridiske forpliktelser). Vi innhenter også loggdata for å samordne samlede data og beregninger om aktivitet på et ikke-identifiserende nivå, og slik at vi kan identifisere trender i spørreundersøkelser over tid.

  • Tredjeparter og integrasjoner.

Vi vil innhente og bruke informasjon fra tredjeparter og integrasjonspartnere for å gjøre det enklere for Kunder å sende spørreundersøkelser/skjemaer/applikasjoner/spørreskjemaer til deg.

  • Maskinlæring.

Vi kommer til å bruke maskinlæringsmetoder på svardata, metadata (som beskrevet ovenfor) og informasjonskapseldata for å gi Kunder nyttig og relevant innsikt fra dataene de har innhentet ved bruk av våre tjenester, til å bygge funksjoner, forbedre tjenestene våre, for å oppdage svindel og for å utvikle produkter med samlede data. Du kan lese mer om dette i forbindelse med Leverandørens spørreundersøkelser nedenfor.

· For å administrere tjenestene våre kommer vi også til å bruke informasjonen din og dataene dine internt for følgende begrensede formål:

· For å håndheve avtalene våre der det er aktuelt,

· for å hindre potensielt ulovlige aktiviteter

· og for å filtrere og hindre uønsket eller fornærmende aktivitet. Vi har for eksempel automatiserte systemer som filtrerer innhold for phishing, søppelpost og svindel.

  • Juridisk bruk.

For å svare på juridiske forespørsler eller for å hindre svindel, kan vi måtte offentliggjøre informasjon vi har om deg. Hvis vi mottar en stevning eller annen juridisk forespørsel, kan vi måtte inspisere dataene vi har om deg for å fastslå hvordan vi skal svare.

Bruk av spørreundersøkelsesdata

Generelt sett kontrolleres spørreundersøkelsessvar av Kunden (personen som sendte eller distribuerte spørreundersøkelsen). I slike tilfeller behandler Leverandøren bare svarene på vegne av Kunden.

Tillit mellom skaper og respondent er kritisk for alt vi gjør, og derfor setter vi Kunder og respondenter i første rekke når vi bruker opplysninger om respondenter. Når vi analyserer svardata, gjør vi det bare når vi har slått sammen og anonymisert eller pseudoanonymisert opplysningene.

Vi går mer i detalj nedenfor om hvordan Leverandøren bruker spørreundersøkelsesdata. En skaper har noe kontroll over hvordan vi bruker deres svar i kontoinnstillingene, og kan ha slått av vår mulighet til å bruke maskinlæring for svar der det er koblet til en bestemt produktfunksjon i noen tilfeller.

Leverandøren bruker data på måtene beskrevet nedenfor, for våre legitime interesser som beskrevet i dette avsnittet:

Dataene som berøres av dette avsnittet omfatter:

  • Spørreundersøkelsestype, spørsmålstype og svar (kun på samlet og anonymisert nivå)

  • Enhetsdata

  • Loggdata

Leverandøren bruker automatiserte prosesser og maskinlæring til å analysere spørreundersøkelsessvar, som igjen hjelper oss med å:

  • Samle svardata og aktivitet:

Vi gjør dette slik at vi kan identifisere trender, bygge produktfunksjoner som optimaliserer svar, gi produktanbefalinger og gi veiledning om hvilke produkter og tjenester som fungerer best i forskjellige situasjoner.

  • Hent ut og analyser bruksmønstre:

Ved å forstå svardata og respondenters interaksjon med forskjellige typer undersøkelser, kan vi:

    • forbedre våre tjenester og brukervennlighet: for eksempel kan vi identifisere hvor respondenter foretrekker flervalg fremfor spørsmål med fritekst, og gi prediktive svarforslag der visse spørsmålstyper er valgt. Vi kan også bruke disse dataene som hjelp til å forbedre svaranalyser,

    • utføre personalisering for Kunder og respondenter av spørreundersøkelser (for eksempel ved å tilpasse siden på vårt nettsted som respondenten ser etter avsluttet spørreundersøkelse. Hvis en respondent ikke ønsker å bli inkludert i denne personaliseringen, kan de fjerne informasjonskapsler i nettleserinnstillingene etter å ha gjennomført en spørreundersøkelse,

    • forbedre brukeropplevelsen (for eksempel ved å innhente og bruke enhets- og nettleserinformasjon fra respondenter til å forbedre hvordan vår spørreundersøkelsestjeneste fungerer på disse enhetene og i disse nettleserne), og

    • identifisere innsiktsfulle datatrender (som aldri identifiserer noen enkeltpersoner).

3.3 Besøkende

Vi behandler personopplysninger om deg der:

    • Du har gitt samtykke til, eller

    • vi har legitime interesser for å:

      • forbedre tjenesteopplevelsen, og

      • utvikle nye produkter og tjenestefunksjoner.

I hvert av tilfellene hvor vi beskriver hvordan vi bruker dataene dine i disse personvernreglene, har vi identifisert hvilket grunnlag vi bruker for behandling av dataene.

Når du har samtykket til det eller vi har et legitimt grunnlag til å gjøre det, innhenter og bruker vi følgende informasjon om deg:

  • Kontaktinformasjon.

Vi bruker kontaktinformasjon til å svare på forespørsler fra deg eller sende deg informasjon om tjenestene våre, enten der du har godtatt dette da du oppga informasjonen om deg, eller der du driver en bedrift som kan være interessert i tjenestene våre og så lenge du ikke velger det bort.

Eksempler

Vi deler din e-postadresse med et medlem av vårt salgsteam som vil ta kontakt med deg hvis du har sendt en henvendelse gjennom et av de nettbaserte skjemaene på vårt nettsted. Du vil også motta markedsføringskommunikasjon fra oss hvis du har samtykket til dette da du oppga informasjonen din, eller alternativt der bedriften din ellers kan finne informasjon om relaterte interessante tjenester. Vi vil alltid gi deg mulighet til når som helst å velge bort denne typen markedsføring.

  • Informasjonskapsler og lignende teknologi.

Vi eller data og reklameplattformer fra tredjeparter som vi arbeider med kan bruke eller kombinere flere teknologier, slik som informasjonskapsler, sidemerker, mobilidentifikatorer og IP-adresser for å antyde brukernes vanlige identiteter på tvers av forskjellige tjenester og flere enheter, slik som nettbrett, nettlesere og mobiltelefoner. Vi kan gjøre dette, for eksempel, for å tilpasse reklame til brukere, for å finne ut om hvor vellykket reklamekampanjene våre er og for å forbedre dem. Disse dataene og reklameplattformene fra tredjeparter kan enkelte ganger bruke data vi gir dem til å forbedre teknologien deres og deres evne til å matche vanlige enheter til brukere.

Eksempler

For å tilpasse markedsføringskampanjer utført gjennom tredjeparts annonsører og hjelpe Leverandøren med å måle effekten av nettbasert annonsering og levere annonser for tjenestene våre basert på brukerinnstillinger. Se avsnittet om informasjonskapsler. Hvis du ikke vil at Leverandøren skal bruke denne informasjonen til å vise tilpassede annonser om tjenestene våre, kan du velge dette i innstillingene på https://www.aboutads.info, https://preferences-mgr.truste.com eller, hvis du befinner deg i EU, på https://www.youronlinechoices.eu. Du kan fremdeles få annonser på internett som ikke er basert på informasjon du har oppgitt til Leverandøren.

Som følge av den ovennevnte informasjonen vi innhenter, utfører vi også følgende behandling for legitime forretningsinteresser som vi satser på:

  • Brukerprofiler.

Vi kombinerer informasjon om deg fra tredjepartskilder med informasjon vi innehar om deg, for å opprette en brukerprofil. Dette gjør at det blir enklere å gjøre salgs- og markedsføringsaktiviteter mer relevante for deg og lar oss tilpasse og forbedre salgs- og markedsføringskampanjer og nettstedsopplevelser.

  • Maskinlæring.

Vi bruker maskinlæringsteknikker på enkelte data til å optimalisere markedsføringskampanjer.

Vi behandler personopplysningene i følgende datakategorier for våre legitime forretningsformål, som er beskrevet i detalj i disse personvernreglene. Vi har forsøkt å sørge for at vi setter klare begrensninger for hvert av disse bruksområdene, slik at ditt personvern blir respektert og at kun den informasjonen som er nødvendig for å oppnå disse legitime målene, blir brukt. Hovedmålet vårt er å forbedre og sørge for at våre tjenester og meldinger er relevante for alle brukerne våre, samtidig som vi sørger for at de personlige opplysningene til alle brukere respekteres og beskyttes.

  • Enhetsdata.

Vi bruker enhetsinformasjon til å både feilsøke problemer med tjenestene og for å forbedre dem. Vi antyder også din geografiske plassering basert på IP-adressen din. Noen eksempler som er relevante for deg:

Eksempler

Vi innhenter enhets- og nettleserinformasjon for å feilsøke problemer med nettstedsfunksjonalitet og for å fikse feil.

  • Slik bruker du tjenestene våre.

Vi benytter informasjon om måten du samhandler med nettstedene våre til å forbedre nettbaserte tjenester for deg og brukere generelt. Noen eksempler som er relevante for deg:

Eksempler

Vi innhenter informasjon om nettsidene du har besøkt og aktiviteten din på nettstedene våre på et samlet nivå. Vi innhenter denne informasjonen for å spore hvilke deler av nettstedet som besøkes mest og som er mest nyttige, for å identifisere hvilke tjenester som er mest populære.

  • Loggdata.

Vi bruker loggdata for mange forskjellige forretningsformål, deriblant:

    • For å overvåke misbruk og for å feilsøke,

    • for å spore preferansene dine og lage nye tjenester, funksjoner, innhold eller for å komme med anbefalinger som er tilpasset deg,

    • for å spore atferd på samlet/anonymt nivå for å identifisere og forstå trender i de ulike interaksjonene med tjenestene våre

    • og for å fikse feil og feilsøke produktfunksjonalitet.

Eksempler

Nettlesertypen avgjør hvordan vi kan representere nettstedet på best mulig måte i den aktuelle nettleseren.

  • Henvisningsinformasjon.

Vi bruker henvisningsinformasjon til å spore hvor effektive integrasjons- og henvisningsprosessene våre er.

Eksempler

Hvis du har klikket på en annonse for en av merkevarene våre som en av partnerne våre viser på nettet, og som har ført deg til et av nettstedene våre, registrerer vi denne informasjonen for enklere å kunne måle effekten av markedsføringskampanjer.

  • For å administrere våre tjenester vil vi også bruke din informasjon og data internt, for følgende begrensede formål:

    • For å håndheve avtalene våre der det er aktuelt,

    • for å hindre potensielt ulovlige aktiviteter

    • og for å filtrere og hindre uønsket eller fornærmende aktivitet. Vi har for eksempel automatiserte systemer som filtrerer innhold for phishing, søppelpost og svindel.

  • Juridisk bruk.

For å svare på juridiske forespørsler eller for å hindre svindel, kan vi måtte offentliggjøre informasjon vi har om deg. Hvis vi mottar en stevning eller annen juridisk forespørsel, kan vi måtte inspisere dataene vi har om deg for å fastslå hvordan vi skal svare.

I noen tilfeller, som en tidligere besøkende av nettstedet, kan det være at vi ikke har noen personopplysninger om deg (for eksempel dersom du ikke har samhandlet med nettstedet vårt eller har slettet informasjonskapsler).

4. Informasjon du deler

Mange av tjenestene våre gir deg mulighet til å dele informasjon med andre. Husk at informasjon du deler offentlig kan letes frem av søkemotorer. Tjenestene våre gir deg et annet alternativ angående deling og sletting av innhold, men vi kan ikke slette innhold fra søkemotorer og du må derfor være forsiktig med hvilken informasjon du offentliggjør.

5. Informasjon vi deler

Vi deler ikke informasjon eller data med tredjeparter utenfor Leverandøren, unntatt i følgende begrensede tilfeller:

  • Hvis du er en skaper som er en del av et bedriftsabonnement, deles kontoinformasjonen og -dataene dine med hovedadministratoren(e), og spørreundersøkelsesdataene kan også være synlige for andre medlemmer i teamet du deler spørreundersøkelser med, eller som du samarbeider med. Administratoren(e) kan se kontoinformasjonen din, endre passord, suspendere, overføre eller si opp kontoen eller begrense innstillingene. Se organisasjonens interne policyer hvis du har spørsmål om dette.

  • For å hjelpe oss med å levere enkelte deler av tjenestene våre bruker vi samarbeidspartnere og nøkkelpartnere vi stoler på – mer bestemt bruker vi tredjeparter til:

    • å legge til rette for at innsamlerne kan sende spørreundersøkelser til respondentene via e-post eller tekstmelding. Vi deler den relevante kontaktinformasjonen til respondentene (e-postadresse eller telefonnummer) med disse tredjepartene.

    • å legge til rette for at kundene kan utføre betalinger.

    • å oppdage svindel (som inkluderer, for eksempel, utføring av identitetssjekker eller bekreftelse av skadelige IP-adresser).

    • å levere og hjelpe oss med å spore markedsførings- og reklameinnhold.

    • å hjelpe oss med å spore konverteringsraten for nettstedet.

    • å administrere salg og kundestøtte til deg, inkludert å løse eventuelle tvister.

Vi inngår vilkår for konfidensialitet og databehandling med partnere for å påse at de overholder høy grad av konfidensialitet og beste praksis i henhold til personvern- og sikkerhetsstandarder, og vi gjennomgår jevnlig slike standarder og praksiser.

  • Etter instrukser fra deg deler vi informasjon eller data om deg hvis du velger å bruke integrasjon i forbindelse med tjenester levert av Leverandøren, i den grad det er nødvendig for å gjøre bruk av tjenestene enklere. Se mer informasjon om API-partnerne våre her.

  • Vi må kanskje også dele informasjon eller data for å kunne:

    • overholde gjeldende lovgivning, regulering, juridiske prosesser eller etterkomme forespørsler fra myndighetene,

    • etterkomme gjeldende retningslinjer, inkludert undersøkelse av potensielle overtredelser,

    • oppdage, forebygge eller på annen måte håndtere problemer knyttet til svindel, sikkerhet eller teknologi,

    • beskytte mot krenkelse av rettigheter, eiendom eller sikkerheten til brukerne, offentligheten eller Leverandøren, og/eller hvis dette er påkrevd eller tillatt av loven, og

    • legge til rette for et salg, sammenslåing, eller endring av kontroll over hele eller deler av selskapet ditt eller forretningsvirksomheten din eller i forberedelse for enhver av disse hendelsene.

Der vi bruker tredjeparter (underbehandler) til å assistere oss med tjenesteleveransen til deg (Kunden), og de behandler dine data som en del av denne tjenesten, opprettholder vi en liste over disse tredjepartene, som er tilgjengelig her. Dette inneholder en liste over alle underbehandlere som brukes på tvers av alle tjenester som dekkes av disse personvernreglene, så husk at din tjeneste kanskje bare er påvirket av noen av disse underbehandlerne.

6. Informasjonskapsler

Vi og partnerne våre bruker informasjonskapsler og lignende teknologi på nettstedene våre. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se varselet om informasjonskapsler. For informasjon om informasjonskapsler brukt i spørreundersøkelsene våre kan du se Informasjonskapsler brukt på spørreundersøkelsessider. Hvis du er kunde av Leverandøren og bruker separate informasjonskapsler eller lignende teknologier i forbindelse med noen av våre produkter og tjenester, er du selv ansvarlig for å etterfølge all lovgivning knyttet til bruken av disse teknologiene, og disse personvernreglene gjelder ikke slik bruk av deg.

Vi bruker bestemte informasjonskapsler, som beskrevet i vårt varsel om informasjonskapsler og her i disse personvernreglene, som du godtar når du bruker nettstedene våre og, når det gjelder enkelte informasjonskapsler, for legitime interesser angående levering og optimalisering av tjenestene våre (der informasjonskapsler tilrettelegger for viktig funksjonalitet). Informasjonskapsler er små biter med data som lagres på enheten du bruker tjenestene fra, slik at vi kan gjenkjenne tilbakevendende brukere. Hver informasjonskapsel utløper etter en viss tidsperiode, avhengig av hva den brukes for. Vi bruker informasjonskapsler og lignende teknologi av flere grunner:

  • For å samle inn metrikk.

Vi innhenter for eksempel informasjon om antall klikk respondenter har brukt på å fullføre en spørreundersøkelse, om de forlot og vendte tilbake til en spørreundersøkelse, om de hoppet over deler av spørreundersøkelsen og hvor lang tid det tok å gjennomføre den, og annen informasjon om deltakelse i spørreundersøkelsen. Vi sporer også antall klikk i prosessen med å skape spørreundersøkelsen, for å vurdere om produktet er intuitivt nok og forbedre den totale opplevelsen. Denne informasjonen blir innhentet og oppbevart på et samlet og pseudoanonymisert nivå.

  • Gjøre nettstedet enklere å bruke.

Kunder: Hvis dere bruker «Husk meg»-funksjonen ved pålogging, lagres brukernavnet i en informasjonskapsel, slik at det går raskere å logge på ved neste besøk på nettstedet vårt.

  • Sikkerhetsmessige grunner.

Vi bruker informasjonskapsler til å verifisere identiteten din og bekrefte om du for øyeblikket er logget på nettstedet vårt, eller fastslå om en eventuell hendelse påvirker deg.

  • Tilpasse innholdet.

Vi lagrer informasjon om brukerinnstillinger, standardspråk, enhet, nettleser og profilinformasjon, som innebærer bruk av tjenesten og hvilke nettsider du besøker på nettstedet, slik at vi kan identifisere deg på tvers av enheter og tilpasse innholdet du ser.

  • For å forbedre tjenester og spore kampanjer.

Vi bruker informasjonskapsler til å analysere og måle besøkene til nettsidene våre og hvordan de ble utforsket, og til å spore henviselsesdata. Denne informasjonen hjelper oss med å utvikle og forbedre tjenestene våre (de lar oss fokusere på delene av tjenesten du virker mest interessert i), til å optimalisere innholdet vi viser på nett og til å spore suksessen til markedsføringskampanjer.

  • Annonsere for deg.

Vi eller tjenesteleverandørene og andre tredjeparter vi jobber med, lagrer informasjonskapsler når du besøker nettstedet og andre nettsteder, eller når du åpner markedsføringsinnhold på nett eller e-poster vi har sendt, for å kunne gi deg bedre tilpasset markedsføringsinnhold (om tjenestene våre eller andre tjenester) og for å vurdere om innholdet er nyttig eller virkningsfullt. Vi vurderer for eksempel hvilke annonser som oftest blir klikket på, og om disse klikkene fører til at brukere får bedre utnyttelse av verktøyene, funksjonene og tjenestene. Hvis du ikke ønsker å motta annonser som er tilpasset deg og basert på din aktivitet på internett, kan du velge bort flere av selskapene som er involvert i slik tilpasning ved å gå til https://www.aboutads.info, https://preferences-mgr.truste.com eller hvis du befinner deg i EU, ved å gå til https://www.youronlinechoices.eu. Når du velger bort på denne måten, betyr ikke det at du ikke ser annonser. Det betyr bare at du ikke ser annonser som er blitt tilpasset deg, basert på aktivitet og innstillinger.

  • Google Analytics.

Vi bruker Google Analytics som et verktøy til å måle suksessen til markedsføringskampanjer og henvisninger gjennom tredjepartspartnere for reklame. Google Analytics-dataene som samles inn for dette formålet, er samlet og anonym.

Når du har gitt ditt uttrykkelige samtykke eller ikke har deaktivert tredjeparters informasjonskapsler for reklame (avhengig av region), bruker vi også Google Analytics-data til å støtte annonsevisning, inkludert re-targeting. I tillegg til å tilpasse preferansene dine for disse atferdene gjennom trinnene vi har beskrevet i bannerne og personvernreglene, kan du også tilpasse Google Display Network-annonser ved å bruke Googles verktøy for å administrere annonsepreferanser (https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en) og finne ut mer om hvordan Google håndterer annonser ved å se hjelpesenteret for kundeannonser.

Du kan også velge å fjerne eller deaktivere informasjonskapsler via nettleserinnstillingene dine, og, avhengig av den geografiske posisjonen din, kan du trekke samtykket til ikke-nødvendige informasjonskapsler med verktøyet for innstillinger for informasjonskapsler i produktet.

7. Sikkerhet

Vi har en sikkerhetserklæring knyttet til våre selvbetjente virksomheter som du kan lese om her. For informasjon om sikkerhet knyttet til andre bedriftsområder kan du snakke med en salgsrepresentant via support@retailx.no.

8. Datalagring

Hvis du er en skaper, sletter vi generelt sett ingen data fra kontoen din så lenge den er aktiv – du er ansvarlig for og kontrollerer tidsperiodene for hvor lenge du kan beholde informasjonen. Du kan lese mer om dette her for bruk av kontoen.

Vi oppfordrer også Kunder til å aktivt gå gjennom praksisen for datalagring i kontoen deres, og passe på å kun lagre data så lenge det er nødvendig.

Vi oppgir også utløpsperiodene for informasjonskapsler på nettstedene i vårt varsel om informasjonskapsler.

9. Sikkerheten til mindreårige

Våre tjenester er ikke beregnet på og skal ikke brukes av mindreårige. «Mindreårige» er personer som er yngre enn 13 år (eller under en høyere alder hvis loven der de bor tillater det). Leverandøren samler ikke bevisst inn personopplysninger fra mindreårige eller tillater at de registrerer seg. Hvis vi blir gjort oppmerksomme på at vi har samlet inn personlige opplysninger fra en mindreårig, kan vi slette denne informasjon uten forhåndsvarsel. Hvis du har grunn til å tro at dette har forekommet, ber vi deg kontakte kundeservice.

10. Dataoverføringer og sertifisering av personvernbeskyttelse

Din informasjon og data kan bli behandlet i og overført eller delt i USA og land der våre samarbeidspartnere er lokalisert, og der våre tjenesteleverandører er lokalisert eller har servere. Du kan se hvor samarbeidspartnerne våre er plassert på siden for kontorlokasjoner. Vi sikrer at mottakeren av dine personopplysninger tilbyr et tilsvarende nivå av sikkerhet, for eksempel ved å inngå i passende «back to back»-avtaler. Vi bruker vår standard Databehandlingsavtale for alle kundeavtaler, og vi bruker standard kontraktsvilkår for overføring av data, som godkjent av Europakommisjonen.

Personvern for EU og USA (Privacy Shield) og personvern for Sveits og USA (Privacy Shield).

Leverandøren er opptatt av å underlegge alle personopplysninger som mottas fra medlemsland i Den europeiske union (EU), Storbritannia og Sveits i henhold til Privacy Shield Framework, de gjeldende prinsippene i rammeverket. For å finne ut mer om Privacy Shield Framework, kan du besøke det amerikanske handelsdepartementets Privacy Shield-liste på https://www.privacyshield.gov.

Leverandøren overholder også bestemmelsene om videreoverføringsansvar i Privacy Shield-prinsippene.

Når Leverandøren mottar personopplysninger i henhold til Privacy Shield og overfører dem til en tredjepartsleverandør som handler som en agent på Leverandørens vegne, har Leverandøren et visst ansvar under Privacy Shield hvis både (i) agenten behandler informasjonen på en måte som ikke overholder Privacy Shield, og (ii) Leverandøren er ansvarlig for hendelsen som førte til skaden. I visse situasjoner må Leverandøren kanskje dele personopplysninger som svar på lovlige forespørsler fra offentlige myndigheter, inkludert for å møte nasjonale sikkerhets- eller rettslige krav.

Leverandøren er underlagt etterforsknings- og håndhevingsmyndigheten til det amerikanske konkurransetilsynet (Federal Trade Commission). Kontakt Leverandøren som beskrevet i avsnitt 14 nedenfor hvis du har noen spørsmål eller klager av noe slag. Hvis du har ubesvarte spørsmål om personvern eller databruk som vi ikke har forklart på en tilfredsstillende måte, kan du kontakte den amerikanske leverandøren av tvisteløsning med tredjeparter (gratis) på https://www.jamsadr.com/file-an-eu-us-privacy-shield-claim.

Under visse forhold som er nærmere beskrevet på nettstedet for personvern, https://www.privacyshield.gov/article?id=How-to-Submit-a-Complaint, kan du påberope bindende voldgift når andre prosedyrer for tvisteløsning er oppbrukt.

11. Endringer i personvernreglene

Fra tid til annen kan vi gjøre endringer i det grunnleggende om personvern og disse personvernreglene. I tilfeller der endringer vil vesentlig endre måten vi innhenter eller bruker personopplysninger eller -data på, vil vi sende varsel om denne endringen til alle kontoinnehavere.

12. Tilpasset markedsføring

Du kan velge bort direkte markedsføring i kontoen og vi tilbyr alternativer for avmelding i alle e-poster knyttet til markedsføring. Til slutt, hvis du ikke ønsker å se tilpasset markedsføring på nettet knyttet til våre tjenester, kan du slette informasjonskapslene i nettleserinnstillingene.

13. Hvem er min datakontrollør?

Som nevnt over, kontrolleres alle svardata på individuelt nivå av Kunden. Leverandøren kan kun være datakontrollør for data om respondenter på de svært begrensede måtene beskrevet i avsnittet som her kalles «Hvordan vi bruker informasjonen vi innhenter – respondent».

For bedriftskontoinnehavere kontrollerer organisasjonen noe grunnleggende kontoinformasjon som du skriver inn når du konfigurerer kontoen din (som navn, mobilnummer, e-postadresse og profilbilde). Du kan kontakte hovedadministratoren(e) for kontoen hvis du vil slette, motta en kopi av, endre eller oppdatere denne informasjonen.

14. Dine rettigheter

Det kan være at du ønsker å utøve en rett til å innhente informasjon om deg selv eller å rette, oppdatere eller slette denne informasjonen. Noen av disse rettighetene kan være underlagt unntak eller begrensninger i lokal lovgivning. Merk at dine rettigheter og valg varierer avhengig av din plassering. Vi vil ta rimelige skritt for å bekrefte identiteten din og vi vil svare på din forespørsel om å utøve disse rettighetene innen rimelig tid (og i alle tilfeller innen 30 dager fra mottak av en forespørsel) underlagt det nedenstående for spesifikke kategorier av personer.

Denne delen beskriver rettighetene du generelt kan ha som kunde av en hvilken som helst tjeneste levert av Leverandøren.

  • Skaper

Hvis du har en konto tilknyttet en hvilken som helst tjeneste levert av Leverandøren, har du rett til å få en kopi av alle personopplysninger vi lagrer, som er knyttet til deg. Du kan også ha rett til å be om at vi begrenser hvordan vi bruker opplysninger om deg eller motsi deg noen av aspektene ved behandling av opplysningene. Du kan se det meste av opplysningene om deg i kontoen din ved pålogging. Hvis du ønsker å utøve rettighetene dine, kan du kontakte oss her.

Avhengig av abonnementstypen din lar Leverandøren deg også eksportere dine egne svardata fra systemet vårt i forskjellige formater, slik at du kan ta sikkerhetskopi av dem eller bruke dem med andre programmer. Du kan også ta kontakt for hjelp med eksport.

  • Respondent

Hvis du har fullført en spørreundersøkelse, et skjema, et spørreskjema eller en søknad du har fått tilsendt av en skaper som bruker en tjeneste levert av leverandøren, må du kontakte vedkommende eller organisasjonen direkte for å diskutere håndtering, sletting, tilgang, begrensning av tilgang eller annen tilbakekalling av samtykke til bruk av informasjonen du oppga i svarene. Leverandøren kontrollerer ikke svardata og er derfor ikke i stand til å direkte håndtere slike forespørsler tilknyttet dataene. Hvis du har problemer med å lokalisere Kunden eller har noen andre spørsmål etter å ha lest disse personvernreglene, kan du kontakte oss gjennom brukerstøtte-teamet vårt, så gjør vi vårt beste for å hjelpe deg.

  • Besøkende

Hvis du har besøkt nettstedet og ønsker å utøve noen av de ovennevnte rettighetene, kan du kontakte kundestøtte her. Hvis forespørselen omhandler retten til å bli glemt, kan du eventuelt oppnå dette ved å slette informasjonskapsler i nettleserinnstillingene, da dette kun er knyttet til bruk av informasjonskapsler.

  • Tredjepartsagenter

Hvis du er en tredjepartsorganisasjon som handler på vegne av en registrert (eller en klasse registrerte) for å utøve den registrertes rettigheter, kan vi jobbe med deg. I så fall:

    • Vi ber deg følge prosessen beskrevet i disse personvernreglene av sikkerhetsgrunner, slik at vi uavhengig kan bekrefte Kunden (hvis det finnes en skaper) som forespurte å utøve rettighetene sine.

    • Der det er aktuelt samhandler vi direkte med en skapers registrerte e-postadresse fordi vi bekrefter brukere med brukernavn og unike passord, og ikke med annen identifiserende informasjon (f.eks. bilde-ID eller lignende).

Ikke del andre typer personopplysninger om den registrerte med oss når du sender inn forespørselen.

15. Utøve rettigheter

Bortsett fra der det er eksplisitt oppgitt, bruker du følgende kontaktinformasjon for personvernrelaterte forespørsler

RetailX AS

Østensjøveien 14 A

0661 Oslo

Norway

Eller kontakt oss på privacy@retailx.no.

Dataansvarlig: Dataansvarlig hos Leverandøren kan nås på privacy@retailx.no.

Klager

Hvis du er en borger i EU og er misfornøyd med hvordan vi har håndtert en klage du har sendt til oss, har du rett til å kontakte dine lokale databeskyttelsesmyndigheter. Fordi Leverandøren driver sin virksomhet i Norge, opererer vi under myndigheten til Datatilsynet.

16. Spesifikk informasjon for andre tjenester

SELV OM DISSE REGLENE GJELDER FOR ALLE TJENESTENE VÅRE, VIL TJENESTESPESIFIKK INFORMASJON HA FORRANG DERSOM DET FINNES FOR DEN AKTUELLE TJENESTEN.